W dniach 29-30 czerwiec 2023 r. odbyły się ścisłe finały Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych w Łodzi. To już 15-ta edycja konkursu, gdzie niezmiennie organizatorem był Instytut Informatyki Wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej. Ogromnym plusem tego konkursu jest fakt, że od wielu lat zbiera się tam szerokie grono sponsorów z branży gier wideo, w tym największe firmy: Infinity Ward Poland, 11 bit Studios, Afterburn, Render Cube, Techland a także wiele innych. Studenci mają więc możliwość zaprezentować się nie tylko przed kadrą akademicką, ale także przed profesjonalistami z sektora prywatnego!
Wydział Fizyki wystawił do konkursu dwa zespoły: w najtrudniejszej kategorii "Game Development" wystąpił nasz zespół Cyber Warriors z prototypem gry Magic Duels (studenci B. Butler oraz S. Jakimowicz), a w kategorii "Show your project" zespół Samotny Wilk z projektem Zestaw do MOCAP-u (student R. Łupiński). Warto dodać, że oba zespoły przeszły etap kwalifikacyjny i zostali finalistami. Dziekan Wydziału Fizyki sponsorował wyjazd naszym studentom (pan B. Butler musiał jednak zrezygnować z wyjazdu).
Tytułem wyjaśnienia dodajemy: kategoria "Game Development" uważana jest za najtrudniejszą dlatego, że należy przygotować prototyp gry na własnym silniku gry - czyli nie można wykorzystywać popularnych narzędzi jak Unity, Unreal, Godot czy inne (od tego są inne kategorie). Ale tworzenie własnego silnika (czyli silnika graficznego, silnika fizycznego, systemu kolizji i całej reszty) to jest właśnie to, co uczymy na specjalności Fizyka gier komputerowych i robotów! Dlatego właśnie nasi studenci się tam znelźli. Z kolei kategoria "Show your project" to możliwość przedstawienia dowolnego projektu nawiązującego do gier wideo. W tym przypadku nasz student prezentował zestaw do MOCAP-u - temat swojej pracy licencjackiej. Połączenie programowania elektroniki i programowaniu grafiki 3D w popularnym Blenderze pozwoliło mu zwrócić uwagę jury na swoją pracę.
Konkurs Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych (ZTGK) w 2023 r (Łódź).
Konkurencja była (jak zawsze) ogromna. Nasi studenci dzielnie stawili czoła zespołom składającym się z 5, czy nawet 7 osób. Choć nie zajęli miejsca na podium - to zyskali ciekawe konktakty oraz ogromne doświadczenie. Prezentacja projektu licencjackiego nie przewidywała nagrody, ale nasz student otrzymał "pozytywny feedback" i świetne pomysły na dalsze losy swojej pracy. "Opłacało się wziąść udział w konkursie" - tak sami mówią i wcale im się nie dziwimy. Wydział Fizyki dziękuje za godne reprezentowanie naszego kierunku i gratuluje statusu finalisty, odwagi, jak też i zaangażowania naszym studentom.
Opiekunami studentów był dr hab. Tomasz Karpiuk (opierkun koła naukowego programowania gier komputerowych FiGie(r)L), oraz dr Krzysztof Gawryluk (koło naukowe Fi-BOT).
(c)KG 2023
W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.