Biblioteka

Biblioteka Wydziału Fizyki należy do ogólnouczelnianej sieci informacyjno-bibliotecznej Uniwersytetu w Białymstoku  im  Jerzego Giedroycia: www.bg.uwb.edu.pl.

BIBLIOTEKA znajduje się na parterze budynku Wydziału Fizyki

Biblioteka Wydziału Fizyki:
adres: 15-245 Białystok, Ciołkowskiego 1L
telefon: +48 85 738-81-84,  +48 85 738-82-03

e-mail: bwf@uwb.edu.pl

Biblioteka czynna:

• poniedziałek – czwartek 9.00 – 17.00
  • piątek 9.00 – 15.00

Aktualny stan zbiorów Biblioteki Wydziału Fizyki:
– KSIĄŻKI - ok. 15 tys. wol. zbiorów zwartych oraz depozyt  Biblioteki Uniwersyteckiej w ilości ok. 1700. Obejmuje główne działy fizyki (tj.: fizykę i mechanikę kwantową, mechanikę ogólną, mechanikę ciał stałych, mechanikę cieczy, mechanikę gazów, drgania, akustykę, światło, optykę, ciepło, termodynamikę, teorię elektryczności, promieniowanie, magnetyzm i elektrodynamikę, fizykę ciała stałego i jądrową, fizykę medyczną oraz astronomię i astrofizykę) oraz – w nieco mniejszym zakresie – z dziedziny informatyki, elektroniki, matematyki i chemii. W ofercie przeznaczonej dla studentów szczególne miejsce zajmują tzw. wieloegzemplarzowe podręczniki akademickie zalecane w procesie kształcenia na kierunkach Wydziału Fizyki.

– CZASOPISMA NAUKOWE - ok. 3800 roczników (m.in. Physicial Review, Physicial Review Letters, Nuclear Physics).

ZBIORY SPECJALNE-  ponad 100 jedn. inw.  .

Bieżąca prenumerata:

– CZASOPISMA W FORMIE PAPIEROWEJ - 16 tytułów   (m.in. Delta, Elektronika, Elektronika Praktyczna, Fizyka w Szkole, Foton, Inżynier Medyczny, Linux Magazine, Postępy Fizyki, Programista, Świat Nauki, Urania).

– DOSTĘP  ON-LINE Inżynieria Biomedyczna   http://www.inzynieria-biomedyczna.com.pl/

– CZASOPISMA DRUKOWANE W JĘZYKU ANGIELSKIM - 2 tytuły:   (The MagPi i Sky&Telscope).

Zapraszamy do korzystania z literaturowych baz danych konsorcjów:
AIP/APS, baza w kolekcji czasopism elektronicznych American Institute of Physics oraz wydawnictw stowarzyszonych z AIP, z rozszerzeniem o tytuł Physical Review Materiale.

IOP (Institute of Physics), dostęp do wszystkich bieżących czasopism IOP oraz teksty archiwalne w pakiecie podstawowym.

CZYTELNIA dostępna jest dla wszystkich użytkowników w godzinach pracy biblioteki.

Z WYPOŻYCZALNI mogą korzystać tylko pracownicy, doktoranci i studenci Wydziału Fizyki.

Wypożyczalnia książek jest całkowicie skomputeryzowana. Automatyczny system ALEPH rejestruje wszelkie operacje związane z zapisem czytelnika, zamówieniem, rezerwacją i wypożyczeniem książki, jej zwrotem i prolongatą.

Katalog systemu ALEPH (zasoby Biblioteki Wydziału Fizyki: https://katalogi.uwb.edu.pl/F?func=file&file_name=base-list