GIC - czyli Game Industry Conference - to największa* polska konferencja o tworzeniu gier wideo. Odbywa się jednocześnie z PGA - Poznań Game Arena - największymi polskimi targami gier wideo. Jak co roku byliśmy uczestnikami tego wydarzenia - z ramienia Wydziału Fizyki pojechali dr. Krzysztof Gawryluk oraz dr. hab. Tomasz Karpiuk, prof. UwB.
Przysłuchiwaliśmy się prelekcjom o tworzeniu gier wideo - różnym jego aspektom: od programowania po część artystyczną, z którą mamy najmniej wspólnego - ale właśnie na tym polega rozwój! Nawiązywaliśmy wiele ciekawych kontaktów, na których skorzystają na pewno nasi studenci - szczególnie studiujący fizykę z zakresu gier komputerowych i robotów, czy też członkowie koła programowania gier wideo Fi-Gie(R)L.
Obserwujemy jeszcze większe niż rok temu zmniejszenie strefy Indie (małych, niezależnych studiów tworzących gry wideo - co akurat nas najbardziej interesowało). Jakby zwiększyło się zainteresowanie "klasycznymi" symulatorami samochodów - nie tylko tych dużych (ciągników, ciężarówek) ale i tych mniejszych "osobowych" - wyścigówek. Rok temu było takich symulatorów znacznie, znacznie mniej. Zmieniają się gry bo zmieniają się gusta graczy - to trudna branża i dużo się dzieje. Dobrze więc mieć szersze spojrzenie na całość branży gier wideo.
####
*Digital Dragons, które odbywa się co rok w Krakowie - także z zajęciami dla profesjonalistów, choć skupiona bardziej wokół środowiska biznesowego i nawiązywaniu kontaktów
W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.