Dniu 23.11.2023 r. w ramach akcji Studiuj z UwB odwiedzili nas uczniowie Liceum i Technikum Programistycznego Infotech. Wykład „Fizyka w grach komputerowych” przedstawił dr Krzysztof Gawryluk, pokazując gdzie w grach komputerowych spotykamy się z fizyką. Pojawiły się najprostrze zagadnienia jak kinematyka (ruch bohatera gier), dynamika (ruch pod wpływem sił), zderzenia sprężyste (kulki i bilard) czy ruch charmoniczny (czyli jak sie tworzy falującą na wietrze flagę w grach). Po tych szkolnych przykładach skrótowo omówion bardziej zaawansowane tematy (symulacja wody czy poruszanie się pojazdu po drodze), aby ponownie powrócić do znanych zagadnień uczniów. Duża część prezentacji poświęcona została tematowi poruszania się łódki napędzanej wiatrem, gdzie uczniowie mogli się przekonać o zasadności studiowania fizyki.
Rozmawialiśmy także o gotowych narzędziach informatycznych dedykowanych do tworzenia gier wideo (jak Unity czy Unreal), jak i o tworzeniu własnego silnika gier - bazującego na wiedzy z przedmiotów ze specjalności Fizyka gier komputerowych i robotów. Przedstawiony został studencki silnik graficzny i fizyczny, tworzony na zajęciach i rozwijany na kole programowania gier wideo Fi-Gie(r)L.
W ramach akcji Studiuj z UwB uczniowie wysłuchali też wykładu na Wydziale Biologii „Ludzki mózg – (nie)doskonały komputer” autorstwa dr. Marka Bartoszewicza oraz odwiedzili Planetarium i Obserwatorium.
Dziękujemy za zainteresowanie i liczne pytania w trakcie spotkania.
W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.