Fizyka Gier Komputerowych i Robotów - nowa specjalność!

25.03.2016

Od roku akademickiego 2016/17 Wydział Fizyki Uniwersytetu w Białymstoku oferuje nową specjalność na kierunku fizyka: fizykę gier komputerowych i robotów. Specjalność ta łączy praktyczne zajęcia komputerowe z nauką fizyki. Będzie na niej sporo zajęć z programowania, grafiki 2D (w tym animacje komputerowe), modelowania 3D, a także z programowania silników fizycznych gier komputerowych. Przewidziano też tworzenie gier 2D i 3D w specjalistycznych programach do tego przeznaczonych.

gry_2

Drugim filarem nowej specjalności jest robotyka, w ramach której studenci nauczą się elementów elektroniki niezbędnych do konstruowania robotów oraz inteligentnych domów, a także aplikacji mobilnych nimi sterujących (internet rzeczy, IoT). Ale to nie wszystko. Nasza oferta zawiera w sobie naukę modelowania i druku 3D – co w połączaniu ze wspomnianymi wyżej zajęciami z robotyki pozwoli studentom dać upust swojej kreatywności.

Na nowej specjalności opanujesz następujące narzędzia: GIMP, Inkscape, GNU C/C++, Linux, Blender, LabView, Box2D, JavaScript, Python, LUA, Raspberry Pi, Arduino, Coach/CMA, sieci Ethernet/WiFi/Bluetooth, SciLab, Mathematica, CAD 3D, MySQL, OpenMP/MPI, OpenGL, Processing, Xcos, Modelica, HTML 5 Canvas, Node.js, OpenSCAD.

Więcej o nowej specjalności...
©2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.

W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.